Városlista
2024. május 11, szombat - Ferenc

Hírek

2012. Március 23. 14:01, péntek | Belföld
Forrás: STOP / Autolabor.hu

A szlovák rendszámok előnyeit venné át Magyarország

A szlovák rendszámok előnyeit venné át Magyarország

Feltűnően nagy a csend mostanában a területi alapú rendszámok magyarországi bevezetésével kapcsolatban, pedig az EU-nak ígéretet tettünk.

Januárban robbant hazánkban a rendszám-bomba, akkorra derült ki ugyanis, hogy a 2012-es évben 12 milliárd forint bevételt remél az új rendszámok kiadásából a költségvetés. Az első, kevesebb információra támaszkodó beszámolók szinte azonnali, mindenkire nézve kötelező érvényű rendszámcserét vizionáltak a 2012-es évre, pedig az akkor alig egy hónapja elfogadott új törvények szerint még az EU-csatlakozás előtti rendszámokat sem kell kötelezően lecserélni.

A kormány tervei között állítólag az szerepel, hogy hazánkban is bevezeti az Európában ugyan elterjedt, de napjainkban éppen visszaszoruló területi alapú megjelölést. EU-s szomszédaink közül Szlovákia, Ausztria, Szlovénia és Románia is használja a rendszert. Olaszországban nem magába a rendszám-kódba, hanem - az új, EU-s rendszámtáblákon - a táblák jobb szélére, egy, az ország megjelöléshez hasonló sávba vésik bele az autó származási tartományának megjelölését.

Szlovákiában 79 különböző körzetet tüntetnek fel a rendszámokon, így ha mi is a szlovák példát követnénk, a megye-rendszer helyett a 168 járás kódjai kerülnének fel a rendszámokra. A rendszer előnyeiről sokat nem árult el a kormány, valamiféle ködös, a bűnmegelőzéssel- és üldözéssel kapcsolatos magyarázat mellett a rendszámfelismerő, automata kamerák működési sajátosságaival is magyarázták a cserét. Mindezt januárban, azóta viszont hatalmas a csend az ügy körül.

Elképzelhető, hogy a rendszámcsere is csupán olyan hirtelen elképzelés és ötlet volt, mint néhány éve az MDF egyik utolsó nagy rúgása, a jobbkéz-szabály eltörlése és az összes kereszteződés betáblázása? Aligha: a rendszámcseréből származó 14 milliárd forintot még tavaly megígértük az EU-nak, és a brüsszeli székhelyű Unió a legkevésbé sem vevő a be nem tartott ígéretekre.

A cikk folytatódik! Olvassa tovább autós szakportálunkon, az Autolabor.hu oldalon! Kattintson ide!

Autolabor.hu / STOP

Ezek érdekelhetnek még

2024. Május 11. 07:00, szombat | Belföld

Magyar-kínai együttműködés a vasúti járműgyártás területén

Együttműködési megállapodást írt alá az Acemil Zrt. a világ egyik legnagyobb mozdony- és motorvonat-gyártójával, a kínai CRRC Zhuzhou Locomotive Co. Ltd.-vel - tájékoztatta a magyar társaság pénteken az MTI-t.

2024. Május 11. 06:58, szombat | Belföld

Átadták a felújított Igmándi Erődöt Komáromban

Komárom talán soha nem fejlődött akkora léptekkel, mint napjainkban, ezt példázza a frissen felújított Igmándi Erőd átadása is, amiben fontos szerepe volt a kölcsönös tiszteletre alapuló magyar-szlovák együttműködésnek is

2024. Május 10. 12:09, péntek | Belföld

KSH: 3,7 százalékkal nőttek átlagosan a fogyasztói árak áprilisban, az egy évvel korábbi adatokhoz képest

Idén áprilisban a fogyasztói árak átlagosan 3,7 százalékkal haladták meg az egy évvel korábbiakat - jelentette pénteken a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).

2024. Május 10. 12:06, péntek | Belföld

A KSH szerint olcsóbbak lettek az üzemanyagok itthon, a szomszédos országok áranál

Az EU Weekly Oil Bulletin legfrissebb adatai alapján Magyarországon a 95-ös oktánszámú motorbenzin átlagára 626, míg a régiós országokban 616 forint volt.